شاید در کوچه وبازار هنگام قدم زدن چشمتان به جمال میزهای تلویزیون یا همون میز ال سی دی افتاده باشد.در مدل های مختلفی از شیشه ای گرفته تا ام دی اف و کلاسیک و...در بازار موجود است . اما این میز ها چگونه ساخته می شوند

هر کسی می‌تواند به سلیقه خودش یک میز تلویزیون بسازد؛ بهترین روش برای شروع ساخت این میز، استفاده از نقشه‌ها و طرح‌های آماده است؛ طرحی را که دوست دارید انتخاب کنید و با ساخت آن در هزینه‌های تان صرفه جویی نمایید.

میز تلویزیون دوست داشتنی تان را به نحوی بسازید که هم زیبا و هم کاربردی باشد. نیازی نیست که برای ساخت چنین چیزی در کارهای فنی استاد باشید. تنها به مواد اولیه، خطوط راهنما و اندازه زدن‌های دقیق نیاز دارید.

طرحی را انتخاب کنید که به خوبی بتواند نیازهای شما را برآورده سازد. طرح و برنامه مهم ترین چیزی است که در ساخت این میزها باید به آن توجه کنید. باید تصمیم بگیرید به  چه قسمت هایی از میز نیاز دارید و آن‌ها چه اندازه ای باید داشته باشند. همین طور باید بدانید که غیر از تلویزیون چه چیزهایی را بر روی این میز قرار خواهید داد: جای سی دی، کاست، پخش کننده دی وی دی ، سیستم پخش موسیقی و … . طرح شما بیش از هر چیزی به آن چه که دارید و محدودیت فضای پیش رویتان وابسته خواهد بود.

در ادامه مراحل ساخت میز را از لوازم از پیش آماده برای تان آماده کرده‌ایم:

مواد مورد نیاز

در اینجا لیستی از موادی که برای ساخت میز تلویزیون به آن‌ها نیاز خواهید داشت را لیست کرده‌ایم؛ پیش از شروع به کار مطمئن شوید تمامی مواد مورد نیاز را تهیه کرده اید.

  • کابینت‌های آماده با روکش متناسب با رنگ محیط
  • چسب
  • قلم مو
  • میخ
  • چوب
  • پیچ
  • دریل
  • اره
  • چکش
  • متر
  • تراز
  • گیره
  • اهرم
  • گاز انبری
  • مته

گام اول

ایجاد زیر ساخت

لایه ای که بر روی میزه پشتی میز کشیده شده است، را بتراشید. با استفاده از تکه چوب هایی که گفته شد، زیرساختی برای نصب کابینت‌ها ایجاد کنید. این بخش باید حدود ۳ و نیم اینچ برحسته باشد. آن‌ها را با پیچ به میز محکم کنید.

گام دوم

نصب کابینت اصلی

بخش پایینی کابینت اصلی را با اره ببرید. کابینت را برعکس کنید تا قسمت بزرگتری برای نگهداشتن تلویزیون داشته باشد. آن را در مرکز زیرساختی که ایجاد کرده اید ، جای دهید.

گام سوم

افزایش ارتفاع

به دلیل آنکه تلویزیون در همین قسمت قرار می‌گیرد، باید مطمئن شوید لبه‌های آن با لبه‌های تلویزیون در سطح یکسانی قرار دارد. چند تخته دیگر در این قسمت قرار داده و آن را با پیچ‌ها محکم کنید.

این کار سبب می‌شود از ارتفاع مناسب برای پایه تلویزیون اطمینان حاصل کرده و پس از اتمام کار امکان نصب آسان تر تلویزیون را داشته باشید.

گام چهارم

استفاده از روکش

به اندازه بخش مرکزی از روکشی که تهیه کرده اید، بریده و به آن بچسبانید تا به آن ظاهری حرفه ای ببخشد. با استفاده از چسب آن را در جای خود بچسبانید. تمامی کناره ها، بالا، پایین و پشت را بپوشانید.

گام پنجم

اتصال واحدهای کناری به همدیگر

قفسه‌های کتاب را به کابینت‌های کوچکتر بچسبانید. این کار را با استفاده از پیچ‌های بلند پنج سانتی و از طریق قاب‌های جلویی انجام دهید. پارچه ای باز کرده و قطعه ساخته شده را بر روی آن قرار دهید.

گام ششم

پوشش لبه بیرونی

روکش را با اندازه ای مناسب پوشش کناره‌های بیرونی برش بزنید تا از ظاهری یکسان در تمامی بخش‌های واحد استفاده نموده باشید. پوسته را با چسب بچسبانید. و فراموش نکنید تا هر دو طرف پایانی را بپوشانید.

گام هفتم

تمامی واحدها را در کنار هم محکم کنید

تمامی واحدها را بر روی زیرساخت ایجاد شده و در کنار کابینت اصلی قرار دهید. با استفاده از پیچ‌های ۵ سانتی و از طریق ورقه‌های نمای جلویی آن‌ها را به هم اتصال دهید. آن‌ها را با پیچ کردن به زیرساخت ایجاد شده از پایین کابینت‌ها محکم کنید.

گام هشتم

مرکز را ثابت کنید

با استفاده از میخ سعی کنید مرکز چوبی را مستحکم تر کنید. و سپس با پیچ آن را در ثابت کنید.

گام نهم

نصب سخت افزار و ایجاد حفره‌های مخصوص کابل ها

اگر می‌خواهید از قفسه‌های کشویی برای دسترسی راحت تر به تمامی اجزا استفاده کرده و کل میز را سازمان داده شده تر نگهداری کنید ، نوار‌های فلزی به کناره‌های کابینت اضافه کنید. و سپس حفره هایی که می‌خواهید از طریق آن‌ها کابل‌های ابزارهای مختلف را عبور دهید، تعبیه کنید.

گام دهم

پایان کار

زیر ساخت ایجاد شده  را با  قالبی که متناسب با رنگ کابینت هاست، بپوشانید. و سپس هر کاری که تصور می‌کنید برای زیباتر  به نظر رسیدن آن لازم است را به انجام رسانید.



منبع  http://lgblog.ir/1392/09/%DA%86%D8%B7%D9%88%D8%B1-%DB%8C%DA%A9-%D9%85%DB%8C%D8%B2-%D8%AA%D9%84%D9%88%DB%8C%D8%B2%DB%8C%D9%88%D9%86-%D8%A8%D8%B3%D8%A7%D8%B2%DB%8C%D9%85%D8%9F/