دارندگان آپارتمان های کوچک همیشه با یک پرسش روبرو هستند: چگونه از این فضای کوچک بیشترین استفاده را ببریم و وسایل خانه را به شکلی زیبا و شیک بچینیم؟ ا

گر این سوال برای شما هم پیش آمده است، توصیه می کنیم که حتماً متن زیر را بخوانید.

مشکل محیط همیشه در آپارتمان های کوچک وجود دارد، چون ضرورت دارد قسمت یا قسمت هایی از آپارتمان به نگهداری اشیا، و قسمت هایی دیگر به مبل ها و میزها اختصاص داده شود. اما راه حل هایی هم برای حل این مشکل وجود دارد. اگر به تازگی به آپارتمانتان نقل جای کرده اید، یا اگر به دنبال بوجود تغییراتی در آپارتمانتان هستید، در رابطه گزینش مبل ها و سایر اشیا دقت کنید و زمان خرید اندازه آپارتمانتان را مدنظر داشته باشید.



● شکل مبل ها

استفاده از مبل های کلاسیک یا خیلی کوچک اجباری نیست. می توانید از مبل هایی استفاده کنید که شکل های جالب از طرفی ساختار پیچیده دارند. مثلاً مبل های گرد از طرفی پیچیده که هم شیک به نظر برسند و هم نظم خاصی به اتاق شما ببخشند.


● اندازه اشیا

اشیا چندکاره یا کوچک تر از معمول به ما کمک می کنند تا در استفاده از محیط صرفه جویی کنیم. مثلاً ماشین ظرفشویی که در سینک قرار دارد، میزی که می تواند هم برای کارو مطالعه و هم برای صرف غذا به کار برودسعی کنید از مبلمان کوچک استفاده کنید . استفاده از مبل و صندلی بزرگ اتاق شما را کوچکتر از انی که هست به شما نشان میدهد ..


برای بزرگتر نشان دادن خانه تان وسایل   های غیرضروری را رها کنید

به فضای داخلی خانه به دقت نگاه کنید. ببینید کدام یک از آنها کاربرد بیشتری دارند. اگر به دنبال این هستید که فضای خانه بزرگتر به نظر برسد وقت آن رسیده که از وسایل و مبلمان غیر ضروری دل بکنید و آنها را از فضای داخلی خانه بیرون ببرید. جا به جا کردن مبلمان، ایجاد کردن فضای رفت آمد و حذف صندلی های غیر ضروری، باعث خواهد شد تا فضای آپارتمان کوچک شما بزرگتر شود. هدف این است که تا حد امکان کف پوش خانه بیشتر در معرض دید باشد.

● آینه ها و سایر وسایلی که نور را منعکس می کنند

آینه ها و سایر سطوحی که نور و اجسام اطراف خود را منعکس می کنند سبب می شوند که آپارتمان بزرگ تر به نظر برسد. اگر با کمبود محیط مواجه هستید می توانید از این طریق چشم های خود و دیگران را فریب دهید! درهای شیشه ای و شفاف بین اتاق ها هم به شما کمک می کنند تا محیط را بزرگ تر دیده شود.

استفاده از سرویس خواب و میز غذا خوری کوچک هم توصیه می شود

● استفاده از رنگ های سرد و روشن و نورپردازی دکوراتیو فضای خانه تان را بزرگتر می کند

استفاده از رنگ های گرم اغلب باعث می شود تا خانه ای دنج و صمیمی داشته باشید اما متاسفانه این رنگ ها باعث خواهند شد تا فضاهای داخلی منزل شما کوچکتر به نظر برسد. بنابراین بهتر است در خانه های کوچک از نورپردازی دکوراتیو و رنگ های سرد و روشن استفاده شود. هرچه خانه شما روشن تر باشد بزرگتر جلوه خواهد کرد. نورپردازی دکوراتیو و نقطه به شما کمک می کنند همه قسمت های خانه شما روشن و پر نور باشد.